maandag 18 november 2013

Leve het boerenverstand - 'doen' maakt mijn dag - 'denken' meestal niet

Vandaag dag 35/ weer 1 dagen volledig klaagvrij in de uitdaging om 21-dagen klaagvrij zijn.
Vorige keer 10, ga ik nu voor meer eh.


Maandag - de weekroutine is er weer, kids naar school, vrij vandaag = huisman zijn. Louis Lane zegt dat ik een heel goeie huisman zou zijn.

Ik ben en blijf een boerenjongen in de stad, al leef ik er nu al langer dan op het platteland.

Een hoop kleine klusjes 'doen' ..en bij dat rommelen in de voorraadkast een Italiaans designlampje gevonden dat we wisten dat nog ergens moest zijn. Jaren geleden gekocht, maar geen geschikte plaats voor ..tot nu.


Op de logeer-zolder hangt nu een, een beetje excentriek, een beetje iets-te-duur-lampje. 
Ach, beter daar dan eeuwig in de kast. Zelfs ge-update/ up-gedate met zo een LED peertje.

Het deed me die testen van gisteren vergeten, wat niet weet (of niet 'denkt') wat niet deert nietwaar.
Ik ben toch zeker nog slim genoeg om de lamp te doen branden,
en daar is mijn Louis Lane dan weer heel content mee.

Ik hoor het Frater Vincken in het zesde studiejaar nog zeggen :
"Het is niet hoe verstandig ge wel denkt dat ge zijt, gezond boerenverstand daar gaat niks boven". 

"Frater, de wereld is veranderd"
", maar ik heb nog altijd het meeste vertrouwen in mensen die wat gereed krijgen - mensen die er wat van bakken" (gelijk hoe slim ze zijn). 

The best predictor of future behaviour is recent past behaviour.

klaagvrij-doen coach Clark Kent





Geen opmerkingen:

Een reactie posten